Obiad dla 2 latka – kasza gryczana
Obiad

Obiad dla 2 latka – kasza gryczana

Pomysł na obiad dla 2 latka – kasza gryczana z warzywami

Wbrew pozorom kasza gryczana może być smaczna, a przede wszystkim jest zdrowa :) Dlatego poniższy przepis polecamy dla całej rodziny.

Składniki:
Woreczek kaszy gryczanej
3-4 marchwie
1/2 cukinii
2 cebule
przyprawy: sól, pieprz, słodka papryka

Przygotowanie:
Kaszę prażymy na sucho na patelni, jak zacznie pachnieć przekładamy do garnka i zalewamy wrzątkiem ok 1,5 cm powyżej kaszy. Gotujemy aż zmięknie.
Na patelni szklimy (może być też opcja gotowania), drobno pokrojone: marchewkę, następnie cebulkę i na koniec cukinię. Dodajemy ugotowaną kaszę, doprawiamy LEKKO solą, pieprzem i słodką papryką (przyprawy nie są konieczne).

Smacznego :)

Obiad dla 2 latka - kasza gryczana z warzywami
Obiad dla 2 latka – kasza gryczana z warzywami

Zalety kaszy gryczanej – obiad dla 2 latka i całej rodziny

Kasza gryczana jest bogata w białko, które jest lepiej przyswajalne przez organizm, niż białko pochodzące ze zbóż (gryka nie jest zbożem).

Kasza gryczana posiada unikatowe aminokwasy – lizynę i tryptofan, których ludzki organizm sam nie wytwarza; a także witaminy – B1, B2, P i PP (dobre dla układu nerwowego) – oraz znaczna ilość soli mineralnych, takich jak wapń, fosfor, magnez, które podnoszą odporność, a także żelazo, nikiel, kobalt, miedź, cynk, bor oraz jod.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *